Практические приемы организации учебной и воспитательной работы в классах со смешанным языковым составом обучающихся с разным уровнем владения государственным русским языкомстатья
Аннотация: В статье отражены ключевые аспекты формирования бесконфликтной среды в образовательной организации с поликультурным контингентом - практические приемы организации учебной и воспитательной работы в классах со смешанным языковым составом обучающихся с разным уровнем владения государственным русским языком. Статья адресована прежде всего педагогам и администрации учебных учреждений, работающим с полиэтнической аудиторией обучающихся в соответствии с ФГОС.
This methodological article contains recommendations and aims at improving professional competences of pedagogues and administrator of educational institutions who have to deal with multi-ethnic students the Federal State Educational Standard. The recommendations focus on a conflict-free environment and include practical educational techniques for students speaking different languages and having different levels of Russian language proficiency.
Keywords: multi-ethnic educational institution, Russian in a multicultural class, multicultural education, conflict-free educational environment, Federal State Educational Standard, Russian as a foreign language, Moscow school, Russian as a non-native language, adaption of migrants through education, adaption of academic and educational texts.
ISSN 2071-8349