Аннотация:В статье представлена авторская интерпретация организации воспитательного процесса младших школьников на основе интегративного подхода; анализируются современные тенденции в проектировании воспитания обучающихся на уровне начального общего образования.Материалы включают научные данные изучения проблем воспитания в современном обществе, содержат результаты практического опыта реализации идей интегративного подхода к проектированию воспитательного процесса младших школьников (в условиях познавательно–игровой экспедиции «Дорога истории»).Ключевые слова: воспитание, интегративный подход, младший школьный возраст.Keywords: education, integrative approach, primary school age.The article presents the author's interpretation of the organization of the upbringing process of younger students based on an integrative approach; analyzes current trends in the design of the upbringing of students at the level of primary general education. The materials include scientific data on the study of the problems of the upbringing in modern society, contain the results of the practical experience in implementing the ideas of an integrative approach to the design of the upbringing process of younger schoolchildren (in the context of the educational game expedition «Road of History»).