![]() |
ИСТИНА |
Войти в систему Регистрация |
ИСТИНА ПсковГУ |
||
Статья посвящена проблемам создания интернет-представительств научно-образовательных организаций на официальных сайтах и в социальных сетях. В результате стратегического анализа преимуществ (Strengths, Opportunities) и уязвимостей (Weaknesses, Threats) альтернативных вариантов интернет-представительств даны рекомендации по оптимизации их создания и развития при действии различных внутренних (S, W) и внешних факторов (O, T). В качестве инструмента для осуществления SWOT-анализа предложены ассоциативные карты TheBrain. ------------------------------------------------------------------------------------------------- The article is devoted to the problems of creation of internet-representations of scientific and educational institutions on official websites and social networks. As a result of the strategic analysis of the benefits (Strengths, Opportunities) and vulnerabilities (Weaknesses, Threats) of the alternative internet-representations, the recommendations for optimizing their creation and development under the influence of various internal (S, W) and external factors (O, T) were proposed. As a tool for the implementation of the SWOT-analysis the associative mapping via TheBrain software was suggested.